Istoricul prezenței românești și portofoliul de produse
Summit Agro România, subsidiară a Sumi Agro Europe, o companie cu peste 1.000 de angajați aparținând grupului japonez Sumitomo Corporation, a fost înființată în 1997, iar din 2016 a devenit coordonatorul activităților de comercializare a produselor pentru protecția plantelor în Balcani. Este singura companie 100% japoneză cu o tradiție de peste 26 de ani pe piața de agribusiness din România.
Are un portofoliu bine dezvoltat ce aduce fermierilor din România produse pentru protecția plantelor, fertilizanți și adjuvanți care au la bază molecule realizate de producători din Japonia, și nu numai, aspect care a permis companiei să devină cunoscută la nivel european și numărul 1 pe anumite segmente de piață din România. De asemenea, din 2021, Summit Agro România oferă și servicii de consultanță în asigurări, cu pachete personalizate pentru culturi, animale, păsări, albine, pești, protejarea angajaților, clădirilor și utilajelor, precum și asigurări generale de persoane, locuință, auto, voiaj, sănătate, viață, economii etc.
Cultura, pilonul major care consolidează major legăturile dintre state
Ca parte din responsabilitatea socială față de locul în care își desfășoară activitatea și față de oameni, Summit Agro România a decis să sprijine, în calitate de partener, diverse proiecte culturale. Generând o frumoasă tradiție culturală, în spiritul propriu de a arăta respectul față de pământ, față de trecut și încrederea în viitor, dar și față de originile sale nipone, Summit Agro România, împreună cu Asociația Internațională de artă fotografică – Euro Foto Art, a organizat la Palatul Parlamentului expoziția internațională de fotografie “România Pitorească”, cu scopul declarat ca publicul român și japonez să redescopere, să retrăiască și să se reîndrăgostească de spațiul carpato-danubiano-pontic. Instantanee despre tradiții ancestrale românești, nuanțe, planuri și viziuni, oameni și locuri pulsând de viață, de uimire, de bucurie, de plăcere și de multiple revelații, au fost dezvăluite, astfel, în premieră în România.
De asemenea, “Tradiții populare din România și Japonia”, a fost expozița internațională organizată în toamna anului trecut în colaboarare cu Asociația Internațională Euro Foto Art, Clubul Fotografic Nufărul din Oradea, Federația Internațională de Fotografie din Matsuyama și Fotoclubul Dunărea Japoneză din Yokohama, ce a reunit 100 de fotografii realizate de artiști din România și Japonia, constituindu-se într-un pilon major care consolidează legăturile dintre cele două țări. Și cum vinul de calitate se face în vie, de a cărei sănătate se ocupă Summit Agro România, o altă expoziție internațională de mare success, concretizată și cu editarea unui album de excepție cu lucrările premiate, a fost “Via, vinul și bucuria de a trăi”.
Totodata, expozițiile unice, organizate de Asociația Internațională Euro Foto Art în parteneriat cu Summit Agro România sunt prezentate, din anul 2022, în premieră națională, în baza protocolului încheiat cu Oradea Transport Local SA, pe ecranele mijloacelor de transport în comun din Oradea, oferind astfel publicului călător un ambient cât mai plăcut.